استاد شما در زیبایی کیست؟

bakhshi

Member
سلام
امید عزیزم ، پرواز جان به مطالب خوبی اشاره کردید آیا متمول بودن مانند شیخ نشینهای وابسته خلیج فارس یک ارزش است ؟ :biggrin: که صرفا با مبالغی گزاف و بی کنترل دست به خرید می زنند؟ و با پیشنهاد رقمهای غیر منطقی خرید می کنند؟ که با عقل هیچ بشری قابل قیاس نیست ؟
زمانی که مری خانم برفین را به آقا ضیاء فروختند شماری از دوستانشان معترض شدند خانم فرمودند آقا ضیاء از خودمان است چه شد آقا ضیائی که مری خانم ایشان را جزء نزدیکان خود می دانستند کمر به حذف اسبان ایرانی بستند چه شد آقا ضیائی که مری خانم بهترین خطوط خونی را به ایشان دادند تا اسبهای عربمان را سرپرستی کنند. آن میدانهائی که یزدیها در آن اول شدند کدام بود که ما ندیدیم در این پنچ سال ؟ پازن که تولید لرها بود که تاج افتخارشان همیشه بر سر ماست برفین که تولید مری خانم بود که آن هم در دست یزدیها کره ای در حد خودش نداد. میدانهای کورس هزار متری اسب عرب را شما فقط در ایران می توانید ملاحظه کنید زیرا از لحاظ فیزیولوژیک همانطور که جناب نایگل فرمودند اسب عرب اسبی استقامتی است و دقیقا بر خلاف اسبان تروبرد دیر گرم می شود بنابراین کورس هزار متر برای اسب عرب نه علمی است و نه با ساختار این نژاد هماهنگی دارد. و صرفا ابداعی است از طرف افرادی ذیصلاح که چند سالی است پس از مری خان درصدد تصاحب جایگاه ایشان هستند. در همین کشورهای حوزه خلیج فارس در کدام کشور کورس 1000 متر یا 1400 متر برای اسب عرب برگزار می شود . تمام کورسهای که جزء کاپ های بین المللی اسب عرب هستند دارای مسافتهای دو هزار به با لا هستند. در کشور امریکا و آلمان هم برای اسب عرب کورس هزار متر نمی گذارند جامعه اسبی ما دیر یا زود باید این موضوع را درک کند که در دنیا تنها دو تیپ اسب عرب وجود دارد یکی تیپ زیبایی و دیگری تیپ ورزشی که برای مسابقات کورس و استقامت است . اصلا جناب صنعتی اظهار نظر شخصی یعنی چه ؟ و نظر شخصی چیست؟ بحث درخصوص ساختار است ولله اگر نظر شخصی در میان باشد. البته در بین یزدیها هم افراد عالمی مانند مهندس سعیدبیک وجود دارد که این نکته را به خوبی فهمیده اند که اسبان کله قوچی یا قوس برعکس در کورس بر اسبان پیشانی شکسته برترند و در زیبایی اسبان پیشانی شکسته برتر می باشند و این مطلب از نظر علمی تأئید شده که قوس صورت در تنفس مشکلات اساسی ایجاد می کند مثلا یکی از دوستانم که در زیبایی پاریس حضور داشته، اینگونه می گوید زمانی که امپریال بارز زیباترین سر جهان از روبرویم گذشت صدای تنفسش کاملا شنیده می شد که به سختی است لازم به ذکر است ایشان تعداد زیادی از اسبان وارداتی را وارد کرده اند .
 

bakhshi

Member
سال 2001 وقتی دکتر مری بنکرافت به یزد امد دنیای جدیدی از اسب عرب را به من نشان داد

با سلام
آیا نظرات و دیدگاههائی که داده مورد توجه و الگوی عمل تولید کنندگان و پرورش دهندگان قرار گرفته است. نکاتی که ایشان فرمودند به ترتیب خدمت عزیزان و آنهائیکه می خواهند یک کار کنند اعلام می گردد.
1- ایشان فرمودند تعداد زیادی از دختران مبارک به جرگه اسبان ایرانی دوباره بپیوندند و برای آنها سیلمی خوبی پیشنهاد دادند کهکشان را پیشنهاد دادند زیرا به دلیل ظرافت بیش از حدی که مبارک و برفین به کره هایشان می دهند تنها سیلمی که می تواند بدن و دست و پا درست کند کهکشان است .ایشان نقاط مختلف بدن کهکشان را دیدند و بسیار پسندیدند حال آمار می گوید که چقدر ما به صحبت های ایشان عمل کرده ایم و اسب از خارج نیاورده ایم .
2- سیلمی های بسیار زیبای ایرانی ای که درگروه پسر مبارک ها دوم شدند ، در تهران و یزد و همدان به قضاوت ایشان به ترتیب سزار ، پازن ، خور هستند که متأسفانه همچنان دارای کمترین کشش هستند
3- زمانی که از ایشان پرسیدند نظرات شما در مورد اسبان ایرانی چیست فرمودند ظاهرا نتایج کشش مبارک و ایجن روز خیلی مورد توجه اسب داران قرار گرفته و ژنتیک اسبان شما خیلی در خطر است . من فکر می کنم اگر اسبان خودتان را چند نسل (سه یا چهار ) اصلاح کنید من فکر می کنم در آینده اسبان خیلی خوش سری داشته باشید که الحمدلله تمام پرورش دهندگان به این صحبتها عمل کرده اند انشاءاله ؟
 

gorg

Member
خیلی ممنونم حالا جدا یه سئوال داشتم مهندس جان انشا ا.... موفق باشین
 

gorg

Member
ولی جدا من میخوام بدونم فکر میکنین با چه تولیدی میتونین کره های برفین رو بزنین تو کورس
من کورس بازم و تولیداتم فقط از برفین هست
بیروتم با برفین کشیدم
 

gorg

Member
قربونشون برم مینویسن در میرن خالص دوستامون
به قول مشکی باف
یه سئوال داشتم خدمتتون ؟
انشاا... موفق باشین
 
بالا