• ورود:

Latest Forum Threads

صفحه 8 از 9 نخستنخست ... 6789 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 71 تا 80 , از مجموع 90
  1. #71
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Jun 2007
    محل سکونت
    Dallas
    سن
    37
    نوشته ها
    656
    تشکر
    17
    تشکر شده 92 بار در 67 پست

    پیش فرض پاسخ : فواصل و اهمیت آن در پرش

    والا من خودم هم نمیدونم کجا به این قواعد پرش با گام یورتمه اشاره شده و منظورم چی بوده! ! ! :P

    داخل این مبحث که چیزی ازش پیدا نکردم , اما چیزی که مهم هست بدونیم اینه که تمامی این اصول با هم مرتبط هستند , از گام یورتمه در موانع با چیدمان جیمناستیک بسیار استفاده میشود , و همیشه هم میبایست ارتفاع مانع را متناسب با چند فاکتور تنظیم کرد که یکی از اونها هم گام حرکت است, همچنین ارتفاع و ( عرض مانع) میبایست در سطح تجربه سوار و اسب باشد.

    پرش با گام یورتمه میتونه ساده ترین راه معرفی پرش به اسب و سوار باشه ولی همین پرش مقدماتی با گام یورتمه میتونه در جهت بهبود تکنیک یک اسب با تجربه یا همچنین در جهت تمرکز سوار پیشرفته بر روی یک یا چند فاکتور استفاده شود مثلا ( قرارگیری محل ساق ها , بازو , یا نشست قبل از مانع , روی مانع و بعد از مانع)

    در حالت معمولی پرش با گام یورتمه چند نکته بسیار مهم هست

    1# بعد از پرش از مانع با گام یورتمه یا آخرین مانع از موانع جیمناستیک اسبتان میبایست گام چهارنعل را با تعادل و نواخت صحیح ادامه دهد تا اینکه شما ازش بخواهید که به یورتمه یا قدم برگردد

    2# در صورتیکه مبتدی هستید و تازه پرش از روی مانع رو تجربه میکنید بهتر هست اگر از مانع ساده ضربدری استفاده کنید و تمرکزتان میبایست بر روی تکنیک بدنی خودتان باشد

    پاشنه هابه سمت پائن جوریکه وزنتون رو روی پاشنهاتون حس کنید , سر بالا و نگاه به سمت جلو , به هیچ عنوان سعی نکنید روی مانع به مانع نگاه کنید که تمام محاصبات تکنیک روی مانع رو به هم خواهد ریخت

    روی مانع دستجلو رو برای آزادی گردن اسبتون آزاد کنید در حالطی که ساعد دستتون در امتداد دستجلو قرار بگیره

    3# پس از پرش از آخرین مانع جیمناستیک یا مانع تکی بعد از 2 یا 3 گام به آرامی در حالات نشسته سبک یا بجلو قرار بگیرید و سپس به آرامی به گام یورتمه باز گردید



    4# در صورتیکه هنوز ساق شما قابلیت این رو پیدا نکرده تا در زمان پرش به صورت ثابت در کنار اسب قرار بگیره یا اسبتون بطور معمول پرش های غیر قابل پیش بینی رو روی مانع انجام میده ( مثلا خیلی بیشتر از ارتفاع مانع میپره یا. . . ) از مربیتون بخواهید که طرز گرفتن یال اسب در هنگام پرش رو بهتون یاد بده



    گرفتن یال اسب روی مانع در جهت حفظ تعادل میباشد و حتی گاهی اوقات و در صورت نیاز در مسابقات بزرگ دنیا همچنان توسط بزرگان این رشته مورد استفاده قرار میگیرد اما با ظرافت خاص که مستلزم تمرین است



    عقب ماندن از اسب مضرات زیادی برای اسب و سوار دارد , ممکن هست دست جلو رو در دهن اسب بکشید, یا به کمر اسب ضربه وارد کنید, یا. . . . . که تمام این مشکلات عدم تعادل رو به همراه خواهد داشت و در نتیجه بزرگترین فاکتور موجود بین اسب و سوار یعنی ایتماد اسب به سوار و سوار به اسب کمرنگ شده یا از بین خواهد رفت

    عدم وجود اطمینان میتواند موجب گریز , ممانعت از پرش , تغییر آهنگ حرکت بدون در نظر گرفتن اثر سوار از سوی اسب یا. . . . . . شود



    بگذریم من که رشته کلام از دستم رفته و نمیدونم اصلا از کجا شروع کردم و باید به کجا ختم کنم خوب اولیویرا جان میدونم این پست احتمالا جواب کاملی در جهت سوال شما نبود اما فکر کنم همچین هم بی ارتباط نبود
    you win not by chance, but by preparation”

  2. The Following User Says Thank You to DADAR For This Useful Post:


  3. #72
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    نوشته ها
    1,562
    تشکر
    287
    تشکر شده 555 بار در 329 پست

    پیش فرض پاسخ : فواصل و اهمیت آن در پرش

    ممنون ,مثل همیشه عالی بود.
    فقط دوست دارم کمی هم درباره تیر تمیز(تیری که بعد از مانع )برای توجه وپایین کشیدن سر وآزاد کردن عضلات کمراسب در هنگام فرود استفاده میشود گفتگوکنیم.که این فاصله هم به تناسب سرعت گام ونقطه جهش ونوع مانع از3.30-2.80 m میتوان استفاده برد که در فرودصحیح اسب بعد از مانع وورود به مرحله بازیابی تعادل بسیارمفیداست.

    از پاسخ های خوب وصبوری در پاسخگویی شما متشکرم.
    First comes 'Forward' , Then comes 'Round'.D

  4. #73
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Feb 2008
    محل سکونت
    اصفهان Isfahan
    نوشته ها
    1,499
    تشکر
    104
    تشکر شده 276 بار در 162 پست

    پیش فرض پاسخ : فواصل و اهمیت آن در پرش

    دادار و بهنام چه حرکاتی و يا آموزش های به اسب ميديد که اسب گردنو بده زير عضلات شکم رو تخت کنه و منقبظ به عقب و عضلات کفل رو به بالا تا کمر حالت نرمتری و عضلات کمر تنس(انقباظ) کمتری بگيرند
    البته فکر کنم رونکلر و شابلن اين دو تا رو تا حدودی که فهميدم خوب اثر داره
    ميدونيد مهم برای من حرکاتی هست که باعث آزاد شدن عضلات کمر در سواری ميشه که اسب وزن سوار رو با عضلاتش بگيره نه با کمر
    يک سوال ديگه اينه که چه حرکاتی تو سواری پرش و يا ... بيشترين فشار رو به کمر اسب ميياره

    اميدوارم منظورم رو متوجهه بشيد

    Equine Vet
    Resident of theriogenology and Equine Reproduction
    رزيدنت مامايی و بيماری های توليد مثل اسب

  5. #74
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    نوشته ها
    1,562
    تشکر
    287
    تشکر شده 555 بار در 329 پست

    پیش فرض پاسخ : فواصل و اهمیت آن در پرش

    دکتر عزیز
    یکی ازمشکلاتی که اکثراسبهای ما رو بادرد کمر مواجه میکند ضربه زدن به کمر در هنگام سواری(حال در هرگامی) و همین ضربات در هنگام کار با چوب (کاوالتی یاپرش,بعد از فرود) در زمانی است که ستون فقرات اسب به درستی شکل نگرفته(در حال تغییر وکامل شدن است).
    شما خود بهتر از من می دانید که ستون فقرات اسب از نهایی ترین اندام های حرکتی استکه به تکامل میرسد(بسته به نژاد اسب بین 6 -5 سالگی) حال تا قبل از این هر ضربه ای که توسط مربی ویا سوار ناشی به کمر اسب واردمیشود تاثیر عمیق تری برجای می گذارد(لزوم نشست سبک برای اسبهای جوان).

    اما در باره بخش اول سئوال
    شما برای اینکه اثر ثقل نشست خود را درتمام عضلات اسب پخش نماییدواز حداکثر توان اسب استفاده کنید ,نیاز به ایجاد فرمی محدب از بالاترین نقطه سر تا مفصل خرگوشی دارید(تمام فضای عضلانی).
    پاهایی که به خوبی به خط ثقل اسب می رسند,کمری که به واسطه کارکردعضلات شکمی اسب (زیزین وجانبی) بالا آمده,گردنی که بنا بر تناسب اندام به خوبی توسط اسب حمل میگردد(وزن آن بر روی دستهای سوار نیست!) وسری که بواسطه دهان با سرانگشتان سوارحرف می زند(منقبض نیست!).
    در یک جمله انرژی است که از پاها ایجاد ودر کمر, جدوگاه ,گردن وتا به بالاترین نقطه سر وبر روی دهنه جریان دارد(حال هر نقطه منقبض این جریان رامسدود می کند).
    برای ایجاد این تحدب, تقویت عضلات شکمی بسیار مهم است,این به معنی عدم توجه به عضلات کمرویا عضلات گردن ویا...نیست.
    به شخصه ضمن کار در لنژ واستفاده از حرکات انتقالی,عضلات شکمی وگردن(جانبی) و کمر وکپل وعضلات زیزین شکمی را در پایه اول تاحدودی تقویت می کنم (لنژ درست یک حرکت سنگین وکامل است!!).
    در مرحله بعدی از گشت تپه (نه دائم!؟) در حرکت قدم با دستجلوی آزاد وبسته به پیشرفت وزاویه شیب به گام یورتمه ارتقا داده که شیب سر بالایی در حرکت قدم با دستجلوی آزاد که اسب سر خود را به پایین می کشد عضلات کمر, کپل وشکم راتقویت می کند وباپایین کشیدن سر در سربالایی,پاها را بیشترفعال کرده ,کمر را در صورت اجازه نشست شما بالا می آوردوشروع خوبی برای فعالیت داخل مانژ است.
    وکار در سراشیبی به تقویب عضلات شانه وجدوگاه کمک می کند,حتی شما در شیب های مناسب از تعبیه مانع برای اسبهای باتجربه هم می توانید استفاده ببرید.

    احسان جان بسه دیگه چقدر تمرین می خوای,دادا. :P
    واما در داخل مانژ
    اسبی را که با این تمرینات تقویت کردیدهنوز نا متعادل است پس قادر به حفظ آهنگ نیست.
    اسبی که نامتعادل است نمی تواندبه خوبی از کارکردعضلات بهره ببرد واگردارای عضلاتی آزاد باشد برد با شماست.
    First comes 'Forward' , Then comes 'Round'.D

  6. #75
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    نوشته ها
    1,562
    تشکر
    287
    تشکر شده 555 بار در 329 پست

    پیش فرض پاسخ : فواصل و اهمیت آن در پرش

    در این مرحله به شخصه حرکت رو به جلو را بدون توجه به تنبل بودن ویا پرخون بودن مورد توجه قرار می دم واسب را مستقیم به سمت دهانه هدایت می کنم (با دستهای نرم ولی نه تسلیم).
    به طوریکه با اثرساق خود راکشیده وبه سمت دهانه ببرد(تا اینجا با دستهام کاری انجام ندادم) کم کم وارد دایره ها میشودبا نیم نگاهی به حفظ آهنگ ولی بدون اصرار(دایره وحفظ آهنگ با دایره بخصوص با اسبهای پرخون,بهش کلک می زنم ,به جای در گیر شدن با دهان)
    حال من نیازدارم که اسب روبیشتر متوجه ساق هام کنم تا پاها را فعال کنم وفعال ترکردن پاها وجریان انرژی بر روی دهنه,یعنی بالاتر آمدن کمر.
    برای اینکار,حرکات ساده جانبی در گام قدم رااستفاده میکنم وهمچنین چرخشها بر روی دست وبااین کارها,سعی در حساس ترکردن به ساق میکنم.وحرکات انتقالی به جلو ومعکوس رابیشتر استفاده میکنم,.
    دایره ها و نیمدایره ها (مستقیم ومعکوس) با اثرات مختلف,کم کم دردایره هاپاها فعال تر شده ودهانه را جستجومی کند.(هنوزبادستهام کاری ندارم!) کم کم نشیمن رو هم سبک وارد بازی می کنم برای انتقال ثقل اسب وانتقال بهتر انرژی به سمت دهنه .
    وحرکت انتقالی وانتقالی و..
    روز به روز پاها زیرتر ,جلو تنه سبکتر وحمل وافراشتگی سروگردن توسط اسب آسانتر میشود.


    ولی من بازهم RollKor نکردم شامبون هم نزدم,چون سوادش رونداشتم.

    وهنوزتا تجمع خیلی راه دارم,شاید هیچوقت نرسیدم. :P
    First comes 'Forward' , Then comes 'Round'.D

  7. #76
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Jun 2007
    محل سکونت
    Dallas
    سن
    37
    نوشته ها
    656
    تشکر
    17
    تشکر شده 92 بار در 67 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط احسان نمایش پست ها
    دادار و بهنام چه حرکاتی و يا آموزش های به اسب ميديد که اسب گردنو بده زير عضلات شکم رو تخت کنه و منقبظ به عقب و عضلات کفل رو به بالا تا کمر حالت نرمتری و عضلات کمر تنس(انقباظ) کمتری بگيرند
    البته فکر کنم رونکلر و شابلن اين دو تا رو تا حدودی که فهميدم خوب اثر داره
    ميدونيد مهم برای من حرکاتی هست که باعث آزاد شدن عضلات کمر در سواری ميشه که اسب وزن سوار رو با عضلاتش بگيره نه با کمر
    يک سوال ديگه اينه که چه حرکاتی تو سواری پرش و يا ... بيشترين فشار رو به کمر اسب ميياره

    اميدوارم منظورم رو متوجهه بشيد
    احسان جان امیدوارم جواب سوالت رو از پاسخ جامع اولیویرا عزیز گرفته باشی , ! !
    you win not by chance, but by preparation”

  8. #77
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Jun 2007
    محل سکونت
    Dallas
    سن
    37
    نوشته ها
    656
    تشکر
    17
    تشکر شده 92 بار در 67 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط oliveira نمایش پست ها
    ممنون ,مثل همیشه عالی بود.
    فقط دوست دارم کمی هم درباره تیر تمیز(تیری که بعد از مانع )برای توجه وپایین کشیدن سر وآزاد کردن عضلات کمراسب در هنگام فرود استفاده میشود گفتگوکنیم.که این فاصله هم به تناسب سرعت گام ونقطه جهش ونوع مانع از3.30-2.80 m میتوان استفاده برد که در فرودصحیح اسب بعد از مانع وورود به مرحله بازیابی تعادل بسیارمفیداست.

    از پاسخ های خوب وصبوری در پاسخگویی شما متشکرم.


    اولیویرا جان ممنون از بحث پیشنهادیتون, ,



    استفاده از تیر تمیز در موقعیت های مختلف و با فواصل مختلف میتواند اثرات مختلفی را در تکنیک , تعادل و اعتماد به نفس اسب داشته باشد, همانجور که شما هم به درستی اشاره کردید این تیر میتواند در فواصل تقریبا بین 2.80 تا3.30 بنشیند که دقیقا به جثه , میزان آموزش , طول گام , ارتفاع مانع , نوع مانع و سرعت اسب بستگی دارد , امیدوارم چیزی رو از قلم ننداخته باشم چون امکان ویرایش هم که نیست,



    از جمله مواردی که این تیر میتواند اثرات سودمندی داشته باشد برای اسبهائی است که به صورت طبیئعی سر خود را در هنگام پرش و فرود بالا نگاه میدارند که قاعدتا باعث پائین آمدن کمر و عدم مشاهده یک قوس خوب بر روی مانع خواهیم بود...



    البته بسیاری از اسبها هم دچار این حالت میباشند اما دلیل آن بیشتر مربوط به وجود گرفتگی و انقباضات در ناحیه سر, گردن , کمر و یا همگی میباشد, ,



    در صورتیکه اسب حتی در کار زمینی هم سر خود را بالا نگاه میدارد بهتر است از پرش با هرگونه تیر قبل یا بعد از مانع خود داری کنیم و بیشتر بر روی حرکات Dressage آن هم با حالت سر و گردن کاملا پائین کار کنیم تا پشت و کمر اسب را فعال نموده و از انقباضات موجود تا حد امکان بکاهیم .
    you win not by chance, but by preparation”

  9. The Following User Says Thank You to DADAR For This Useful Post:


  10. #78
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Jun 2007
    محل سکونت
    Dallas
    سن
    37
    نوشته ها
    656
    تشکر
    17
    تشکر شده 92 بار در 67 پست

    پیش فرض

    قابل توجه دادا احسان :: استفاده از ابزارهائی مثل شامبون , رنکولان , تعلیمی ثابت و از این قبیل تنه ا راه حل هائی مقطعی میباشند به خصوص که در دستان بی تجربه قرار گیرند
    , در صورتیکه اسبمون در کار زمینی سر و گردن را پائن نگاه می داره حالا میتونیم با استفاده از تمرینات مختلف پرش و همین طور قرار دادن تیرک قبل و بعد از مانع باعث بهبودی کیفیت پرش , تعلیقوفرود بشیم , که در پست بعدی یک تمرین ساده رو پیشنهاد میکنم.........
    you win not by chance, but by preparation”

  11. The Following User Says Thank You to DADAR For This Useful Post:


  12. #79
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Jun 2007
    محل سکونت
    Dallas
    سن
    37
    نوشته ها
    656
    تشکر
    17
    تشکر شده 92 بار در 67 پست

    پیش فرض

    این تمرین یک تمرین ساده بر روی یک مانع عمودی است که اگر به درستی انجام گردد سودمند خواهد بود

    تمرین بر روی یک مانع عمودی کوتاه است که در جلو و بعد از مانع یک تیرک قرار گرفته است , فاصله تیرک پشت میتواند( 2.80ta 3.30 .) باشد که میتوانیم کمی هم به تیرک بعد از مانع ارتفاع دهییم , چیزی حدود 20 تا 30 cm


    این تمرین را ابتدا با یورتمه انجام دهید , قبل از نزدیک شدن به سمت مانع سعی کنید ریتم و آهنگ حرکت مناسب را پیدا کرده و آن را ثابت نگاه دارید , به صورتیکه ریتم شما هنگام نزدیک شدن , روی مانع و بعد از مانع یکسان بماند.



    اصولا ( اسبها در زمان شناسائی هر چیزی سر و گردن خود را به پائن و به سمت آن جسم یا حیوان یا میکشند. )

    زمانیکه اسبتان میپرد توجهش به سمت مانع کوچکی که بعد از مانع اصلی تعبیه کردید کشیده خواهد شد , بنا بر این سر و گردن خود را پائن کشیده و این حالت باعث ایجاد قوس بیشتر در ناحیه سر تا دم شده و بنا بر این اسبتان عضلات بدن خود را در هنگام پرش به نحو بهتری استفاده خواهد کرد....
    you win not by chance, but by preparation”

  13. #80
    Senior Member
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    نوشته ها
    1,562
    تشکر
    287
    تشکر شده 555 بار در 329 پست

    پیش فرض

    دادار عزیز
    ممنون ازارسالهای خوب وپیگیریهات.

    اینجامایلم که فاز بازیابی وهدایت را با سئوالی آغاز کنم.

    بعضی اوقات درشرایطی بعد از فرود از مانع نیاز به هدایت سریع اسب داخل قوسی با شعاع کم وهدایت به مسیر جدید می باشیم.
    سهل وممتنع ترین روش, انتقال سریع وزن برروی پاهای اسب بعد از فرود واجرای قوس با اجرای اثر ... برروی پامیباشد.
    آیابرای آموزش این انتقال سریع در مرحله بازیابی به غیر از تمرینات جانبی درحرکات زمینی ویاحرکات انتقالی در بعد از فرود(بااستفاده ازنیم توقف)تمریناتی با استفاده از موانع ترکیبی سراغ دارید. که اسب را در بازیابی تعادل بعد از فرودیاری رسانده وانتقال سریع وزن بر روی پاها را آسان تر نماید؟

    آیا اسبی با بخش خلفی فعال در حرکات زمینی قادر است به راحتی بعد از فرود ازمانع این مرحله بازیابی رابه حداقل زمان ممکن تقلیل دهد؟

    آیابرای دستیابی کامل به این مقصود (حذف مرحله بازیابی !) تنها راه, رسیدن به تجمع کامل است؟
    First comes 'Forward' , Then comes 'Round'.D


 
صفحه 8 از 9 نخستنخست ... 6789 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

     

موضوعات مشابه

  1. اهمیت بالای پرورش اسپ کاسپین در خارج از ایران
    توسط aghil aliyari در انجمن معرفی دواب کاسپین Caspian horses
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 04-22-2010, 11:18
  2. افزايش قدرت و اعتماد اسب-موانع کوتاه وپی در پی(مضاعف)
    توسط ناشناس در انجمن آموزش پرش-Learn show jumping
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: 11-20-2009, 11:46
  3. اهمیت به اسب
    توسط ناشناس در انجمن جالب
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: 05-06-2009, 15:00
  4. اهمیت تیره با توجه به اختلاط فراوان !
    توسط امید زمانی در انجمن اسب اصیل (عرب) Arabian horse
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: 01-02-2009, 18:01
  5. چقدر به سواركاری اهمیت میدهیم؟
    توسط سمیرا در انجمن سایر موضوعات Misc
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 05-22-2007, 13:08

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •