هنوز چند رشته ي تيروكمان در ايران راه اندازي نشده

سنا

Active member
معصومه گراغند نائب رئيس بانوان فدراسيون تيروكمان،در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: فدراسيون در نظر دارد با حمايت سازمان تربيت بدني ضمن ايجاد تعامل با آموزش و پرورش استعدادهاي كمانداران 12 تا 14 سال را شناسايي و به وسيله ي مربيان مجرب به آنها آموزش دهند در صورت عملي شدن اين موضوع قطعا قهرماني در جهان دور از دسترس نيست.

وي گفت: فدراسيون تيروكمان از سال 82 با دو رشته ي ريكرو و كامپوند شروع به كار كرده و رسيدن اين دو رشته به سطح جهاني و المپيك براي اين فدراسيون نوپا بسيار مطلوب به نظر مي رسد.

گزاغند ادامه داد: رشته هاي تيروكمان در كل شامل فيلد آرچري كمانگيري صحرايي تري دي آرچري رن آرچري كمانگيري روي اسب تيروكمان روي برف اسكي آرچري است اما در ايران رشته هاي زن آرچري تري دي آرچري و اسكي آرچري هنوز راه اندازي نشده اند.

وي تأكيد كرد: مسابقات جايزه بزرگ آسيا در سال 2009 پس از ايران در مالزي، هند و بنگلادش برگزار مي شود و مسابقه ي بعدي قهرماني جهان در آنتالياي تركيه برگزارمي شود كه تيم ملي ايران در صورت پيش نيامدن مشكل خاصي در اين رقاب ها شركت مي كند و بانوان نيز پس از اين مساباقت براي بازي هاي اسلامي بانوان خود را ‌آماده مي كنند.

گفتني است، نفرات برتر مسابقه جايزه بزرگ آسيا در تهران به مسابقات جهاني تركيه اعزام خواهند شد./ط



لينک خبر: http://www.sports.yjc.ir/NewsDesc.aspx?newsid=182554
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان
 

parisa

Member
سنا جان نایب رایس فدراسین تیرو کمان 10-12 سال دیر به این فکر افتاده باور کن
 
بالا