ورود نیل پین به ایران

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
"نيل پين" رييس فدراسيون كمانگيري روي اسب انگلستان به منظور ارتقا و آموزش حرفه‌اي رشته كمانگيري روي اسب صبح امروز وارد ايران شد.

ايسنا : " اين دوره آموزشي از پنجم تا 11 ارديبهشت ماه با حضور 70 نفر از علاقه‌مندان اين رشته در سطوح داوري و مربيگري توسط "نيل‌پين" از قهرمانان پيشكسوت اين رشته در مجموعه ورزشي سمند تشكيل خواهد شد.

مهدي صفايي رييس كميته كمانگيري روي اسب هدف از برپايي اين كلاس آموزشي گفت: به منظور رشد و ارتقاي اين رشته و مطرح كردن كمانگيري روي اسب به عنوان يك رشته مستقل با تشكيل اين كلاس آموزشي توسط يك مدرس خارجي درصدد هستيم نخبگان اين رشته را در سطوح داوري، مربيگري و ورزشكار شناسايي كنيم تا بتوانيم در استان‌هايي چون اردبيل، چهارمحال و بختياري، اهواز، كرمان، گيلان، مازندران و زنجان كه هم اكنون در اين رشته فعال هستند، به صورت حرفه‌اي و درآينده با تشكيل ليگ برتر وارد عمل شويم.

وي به نكات استفاده از كمان‌ها، قوانين مربوط به مسابقات، نحوه تيرگذاري، نحوه تربيت اسب در اين رشته و دروس آموزشي در اين كلاس اشاره كرد و افزود: پس از پايان اين كلاس آموزشي شركت كنندگان برحسب نمراتي كه اتخاذ مي‌كنند در سطوح مربيگري، داوري و ورزشكار رده‌بندي مي‌شوند و گواهي درجه سه اين رشته را احراز خواهند كرد تا درآينده بتوانيم از بين اين نفرات داوران و مربيان حرفه‌اي براي امر قضاوت در مسابقات مهم تربيت كنيم.

صفايي خاطرنشان كرد: همچنين افرادي كه به عنوان ورزشكار در اين كلاس آموزشي شناسايي مي‌شوند سوم تير ماه در مسابقات قهرماني كشوري كه در مجموعه ورزشي سمند برگزار خواهد شد به رقابت خواهند پرداخت كه 9 نفر از برترين‌هاي اين رشته به نخستين اردوي تيم ملي كمانگيري روي اسب دعوت خواهند شد.

وي در پايان يكي از مشكلات اين رشته را كمبود اسب‌هاي حرفه‌اي خاص كمانگيري روي اسب عنوان كرد و گفت: اسب‌هايي كه هم اكنون در دسترس است به صورت اسب‌هاي آموزشي سواركاري است كه درد كار حرفه‌اي نمي‌خورد؛ بنابراين درصدد هستيم تا با جذب اسپانسر و حمايت سازمان تربيت بدني يك تعداد اسب‌هاي اروپايي كه خاص اين رشته باشد، وارد كشور كنيم."
 
بالا