بكار گيري روشهاي تشخيص تكميلي در اسب- بخش 1.

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
بايد انجام بشه
ديگه من دکتر هستم من تشخيص ميدم چی خوبه چی بده شما فکر کن داری با انجام اين آزمايشات به اسبت کمک ميکنی
براش خوبه
احسان جان خیلی روی تشخیصو این چیزا نمیشه حساب کرد.
چون هر چی دامپزشک من دیدم تا حالا روی اسب مردم طبابت یاد گرفته که به قیمت کشتن اسب تمام شده.
 
چندتا پست اولم جنبه شوخی داشت با خانم فروغ اما اين آقای واحدی امد جلوی بعضی ها خودی نشان بده و مثلاً مارو خراب کنه و ميبينيد که پست هارو به کجا کشيد يادم هست تو قسمت سوار کاری شيراز هم هيمين ايشان بودن که اون جريان رو بوجود آوردن حالا بيخيال

تو امين جان بهتر نيست ديگه کشش ندی دو روزه امدی تو سايت زياد حرص نخور ادامه مطلب رو بزار


دو روز که بیشتر اومدیم توی سایت. اما شما خداییش آره از از ساله ۲۰۰۸ عضوی!
در هر حال نمی‌خوام کل کل و بحث راه بیفته و اصلا اهلش نیستم، خواستم بگم مام بلدیم هم کل کل کنیم هم از خودمون دفاع کنیم،و همه چیزم میفهمیم مثل همه! احترام شما هم دکتر به اندازه تک تک افراد سایت و انجمن برام واجبه.اینجا کسی‌ کوچیکه کسی‌ نیست،
یا علی...
 
نتايج بدست امده از تستهاي ازمايشگاهي اوليه چگونگي به كار گيري روشهاي تشخيصي بعدي را مشخص مي كند مثلا چنانچه حداقل اطلاعات اوليه افزايش مشخص فعاليت انزيمهاي كبدي را اشكار مي كند ارزيابي بعدي ممكن است شامل اولترا سونوگرافي و بيوبسي كبد باشد.
اگر در مورد اسبي مشخص شده كه حالت ازتمي و ايزوستنوريك دارد، در ان صورت بايد ازمايشات در جهت تشخيص تفريقي اين نارسايي مزمن و نارساييهاي كليه انجام پذيرد و اين ازمايشات بايد شامل اولتراسونوگرافي كليه و اندازه گيري الكترو ليتهايي كه به مقادير جزئي در ادرار ترشح مي شود و ميزان بعضي انزيمها در ادرار باشد.
اگر چنانچه شكي نسبت به وجود يك روند التهابي بر اساس افزايش فيبرينوژن يا تعداد گلبولهاس سفيد (wbc) وجود دارد نمونه گيري و بررسي مايع صفاقي و نيز راديوگرافي از سينه الزامي است نمونه گيري از مايع جنب نيز ممكن است به منظور شناسايي كانون التهاب انجام مي شود .
چنانچه در يك يا هر دوي اين حفرات (سينه و شكم) التهاب چركي تشخيص داده مي شود مايعات نمونه برداري شده از انها را بايد جهت كشت ميكروبي و تعين حساسيت انتي بيوتيكي به ازمايشگاه ارسال كرد .
اما در صورتي كه هيچ مساله غير طبيعي در معاينات فيزيكي و يا بررسيهاي ازمايشگاهي مقدماتي يافت نشد و هيچ نكته اي در خصوص نگهداري و مديريت نامناسب اسب در تاريخچه وجود نداشت انگاه ازمايشهاي اخنصاصي جذب معدي- روده اي براي تعين وجود سندرمهاي سوء جذب توصيه مي شود.
اين ازمايشات معمولا يا شامل گلوگز خوراكي ويا ازمايش جذي گزيلوز مي باشد.


با تشکر از شما فروغ خانوم.
فکر کنم اگه یه دفعه دیگه دقت کنین جواب سوال رو میگیرین...

.

جناب سلطانی ضمن تشکر از توضیحات شما ،میدونیداین نکته برای من مبهم بود که آیا کاهش وزن یا لاغری اسب صرفا" یکی از نشانه های بیماری هستش؟ من فکر می کردم که دلایل لاغری می تونه چیزهای دیگه باشه مثل خوب سوهان نکشیدن دندان اسب، که منجر به عدم خوب غذا خوردن میشه ولی این دلیل بیماری نیست،شاید بعدها با ادامه پیدا کردن این موضوع، اسب دچار سوء تغذیه بشه ولی همون اول خیر، ولی با دقت بیشتر در مطلبی که شما نوشتید متوجه شدم که با لاغری اسب اون آزمایشات تکمیلی حتی بدون انجام آزمایشات اولیه انجام خواهد شد.باز هم سپاسگذارم.
 
[font=&quot]میشه یه سئوال کرد؟ اینهم اینه که شما از نظر نظام و اصول زندگی و روش صحیح ایا یک انسان نیاز به چکاب حداقل 6 بار در سال نداره؟ ایا این چکاب ها همراه با ازمایشات نیست؟ شما که یک خانم هستید باید ماهیانه نمونه ازمایش بدید؟ نه؟ خیلی از بیماری ها شاید به عینه و از طریق علائم بالینی مشاهده نشه یا بقولی سیمای بالینی تیپیکی نداره! مثل دیابت! خیلی ها مبتلا ند اما تا قند خون اندازه گیری نشه شاید متوجه نشید! گاهی هم افت فشار می دید اما به نظر خودتون زیاد جدی نیست! در مورد خیلی از بیماریها هم باید علماً و اصولاً و حرفه ای باید باز هم می گم باید بنا به تشخیص [/font][font=&quot]ح[/font][font=&quot]ال دستگاه ادراری و یا غیر نمونه های مربوط برای تشخیص بهتر داده و انجام شه! در غیر اینصور تنها بر اساس شکیات و حدسیات درمان میشه! مثلاً در مورد تاندون یا مفاصل وقتی ایکس ری نشده چی رو می شه تشخیص داد و درمان کرد@ اگه بر اساس تجربه باشه راحت بهتون بگم دکتر مقیم بیمارستان که ساعتی 20 مریض معاینه می کنه و انواع اقسام بیماری رو می بینه پس باید تو اون بیمارستان آز و[/font][font=&quot] .. درمانگاه رو درش رو بست چرا که اون دکتر 60 ساله انقدر تجربه عملی داره که رو هوا بگه چتون هست ؟ نه؟با این که شما باز هم با زبون می گید بابا کلیه ام دلم و یا ... درد می کنه؟ اما در کار ما باور کنید اصول اولیه این هست! این تجربه نیست که طرف ندیده بگه کلیه اش ایراد داره از پای تلفون تشخیص بده و تجویز کنه اگه شما همچین آدمی هستید هم به حال شما تاسف می خورم و هم اون دکتر (که اکثراً این کار و نمی کنن) باید به مدرک شون شک کرد! البته تو این دوره زمونه تکنسینی که دکتر میشه و دکتری که فوق تخصص و مربی که معالج دیگه توقعی نیست![/font]
 
این یک مسال ساده است:
چند وقت پیش یکی از دوستان در مورد پروژه تحقیقاتی اش به باشگاه مراجعه کرد. از دانشجویان رشته پرورش اسب!
پروژه ایشان در زمینه بررسی های آلودگی انگلی اسب در تهران بود که اتفاقاً یکی از تحقیق های بنده نیز بوده! بنده با ایشان موافقت کردم! کار شون که تموم شد! دیروز به بنده اس ام اس دادن که 6 اسبتون انگل داره!
بنده بنا بر وظیفه از ایشان پرسیدم که نوع تخم! ای پی جی! تعداد مشاهده شده! مهموم به مهر دکتر آزمایشگاه!
ایشون گفتن خودم زیر میکروسکوپ دیدم! نوع اش رو نمی دونم چون نخوندم ! بقیه اشم نمی دونم!>؟
خوب این واقعاً جالب نیست برای شما؟ تازه به ایشون برخورد و به بنده گفتن شما فکر کردید کی هستید بنده 10 سال در سوارکاری ام و اینا؟!!!
بنده با کمال احترام به ایشون گفتم که شما در زمینه سوارکاری و پرورش صاحب ایده و نظر و کاملاً قابل قبول اما این دلیل بر اینکه بتونید بگید انگل داره یا نه در صلاحیت شما و دانش شما نیست!
این یک مثال بود! یک دامپزشکی که سال ها درس خونده و کار کرده و پشاشو پای میکروسکوپ گذاشته با لوپ کار کرده به طور حتم باید صلاحیت این امر رو داشته باشه! قرار نیست با 20 سال سوارکاری شما دامپزشک شید!
این یه واقعیت هست در تمام زمینه ها و امیدوارم منظورم رو فهمیده باشید! شما صد سال هم عمر کنید و هزار بیماری ببینید دکتر نخواهید شد! یعنی هیچی نخواهنید شد جز یک سوارکار!مگر ایکه برید و در این رشته تحصیل کنید!
 
شما واقعاً در این مورد لاغری چی فکر میکنید!>؟ دوستان تجربه دار؟
قسم می خورم که غریب به اتفاق می گید یا انگل داره!! یا تغذیه اش مناسب نیست! یا کارش زیاده! یا دندان هاش مشکل داره؟!! یکم واقع گرا باشید!
حال اگه من درس خونده من دامپزشک به روز بیام بگم اقا من یه ازمایش می نویسم که آنزیم ها شو بررسی کنم یا دیف سلولی و غیره .. به خدا بهم می خندید و می گید برو بابا این دکتر نیست و می خواد خرج بتراشه! در حالی که باید این کار انجام شه!
اما نکته جالب اینجاست که از همین دوستان با تجربه می پرسیداینها همین راهنمایی رو بهتون می دن یا یه مورد دیگه از تمام همکاران عذر می خوام خیلی هاشون با انصاف اند اما میان میگن اره انگل داره این داروی انگلش ان تومن این سوهان دندون باز هم ان تومن این خوراک پیشنهادی ان هم فاکتور و ... اما باز هم شما همین مورد رو دارید مگر اینکه شانس یار باشه و درست شه!
باور کنید هر گردی گردو نیست! مثلاً خیلی از دلدر د های کنونی باب شده که می گن شاش بند هست! اما می بینید که وقتی مرحله حاد میشه و بررسی انجام می شه ایلئوس میشه یا زخم معده و یا غیره!.. با هر دردی یه فلونکسین می زنیم یه سرم حل می شه در حالی که هر کدوم یه درمانی داره! ما فقط صورت مسئله رو حل می کنیم بد می گیم یه یه په کاری اسب درمان شد! ام یه ماه دو ماه یک سال بعد دوباره همون درد و می گیم این اسب بد فرم هست و سابقه داشته!
 

احسان

Active member
دکتر جان فدات شم ميدونی مشکل ايران همينه هيچکسی جای خودش نيست

اين مثال ها در جامعه اسبی خودمان هست ببينيد

نعلبند شده متخصص درمان لنگش
سوار کار شده متخصص درمان بيماريهای داخلی
مربی شده دلال انداختن اسب به شاگرد
کاردان پرورش اسب ديگه شده آچار فرانسه:confused::laughingsmiley:
 
احسان جان خیلی روی تشخیصو این چیزا نمیشه حساب کرد.
چون هر چی دامپزشک من دیدم تا حالا روی اسب مردم طبابت یاد گرفته که به قیمت کشتن اسب تمام شده.

امیر جان شما دیگه چرا؟!!
من دکتری رو می شناسم که صحیح نیست من نمی گم من خدا هستم اما باور کن این دکتر اوازه است در تهران و باندی داره برای خودش و 3 برابر منهم تجربه داره! و کلی هم اسب کشته! تا به اینجا رسیده پس هم دکتر هست و هم تجربه داره! پس چرا میاد و نمی تونه یه اتساع معده رو تشخیص بده و کاردیاک ریپوراکچر تشخیص میده؟؟!! اونهم از همین سیستم دیمی بکار میگره!!! دیگه! و کار به جایی کشیده میشه که بعد از مرگ اسب باید کالبد گشایی بشه تا ثابت بشه اشتباه کرده! خوب اگه تو اون دو روز یه ازمایش می گیرفت و کار می کرد و درمان درست رو انتخاب میکرد جای تزریق سرم و فلو کلی پارافین الان اسب زنده بود! البته عمر دست خداست امما اون طریق درست رو طی کرده بود نه اینکه بگیم اگه میکرد! با کمال احترام با نظرت مشکل دارم! و با این روش ره به گورستان رفتن!
 

احسان

Active member
يک چيز ديگه که هست اينه که ميگند دامپزشک اسب رو کشت خوب يکم بريد به عقب يکم فيلم را ريوايند کنيد
اسبه 2 روز هست مشکل داره مربی ميياد يک درمان انجام ميده مالک ميآد يک درمان انجام ميده سوار کار ميياد يک درمان انجام ميده

خوب همه اينا علاييم بيماری رو می پوشونه و يک کيس کامپليکيتت ميشه خوب دامپزشک ميآد ميگه که من هيچ نفميدم و ميره و اسب ميميره خوب چون دامپزشک اخرين نفر بوده در صحنه جرم همه اونو متهمش ميکنند

دوستان لطفاً يکم يکم يکم واقع بين باشيد به دور از هيچ بحث و جدل و کل کل و اين حرف ها
 
منهم با دکتر طاهری سوای تمامی بحث ها موافقم!
امروزه دکتری بهتره که مربی رو بسازه! ببخشید از تمام دوستان! من عذر می خوام دور از جون شما! اگه باج دادی سیبیل مربی رو چرب کردی دکتر خوبی هستی در غیر اینصورت بخدا اگه سالم باشی و درست کار کنی و کلی هم کیس ریپورت موفق داشته باشی کم تر هم ..... بماند!
اینکه منی که میام بالا سر اسب و از علائم می فهمم اسب دو سه روز درگیر می گن دو ساعت اینطور شده! دیگه چه میشه کرد؟
یا خود سر عمل کردید! بخدا اینکه یه دکتر چشمی تشخیص بده انن و درمان کنه خوب نیست!
شما از خودتون نمی پرسید پرا همه درد های اسب با پند نوع دارو درمان میشه؟ خوب همین فکر رو میکنید دگیه میگید بابا چیزی نیست الان زنگ بزنم دکتر بیاد اونم فلو وفنیل و دگزا و سرم و.. میزنه کلی ام ویزیت! و فکر می کنید با اینکه سالها در اسب هستید و فقط همین بوده پس همینه! و خودتون انجام می دید! برای همینه که اکثر اسب ها ی ایران سالی یک بار یا دو بار در سال دلدر د می گیرند! و آخر عمر هم می میرن از همین مشکل!
 
موردسومم مالک اسب موظف نیست که تشخیص شما رو قبول کنه چون اگه تجربه سوارکاریش زیاد باشه و به گفته ها و نظر شما شک کنه میتونه با دکترهای دیگری هم مشورت کنه. با تقدیم احترام علی واحدی.

دوست عزیز! شما یک دامپزشکی رو می آرید گه بهش اطمینان دارید و قبولش دارید! پس هرچی بگه قبول می کنید! بهتون پیشنهاد می کنم که کسی رو بغیر از اونکسی که قبول دارید بالا سر اسبتون نیارید! در ضمن نظر یک همکار و یک دکتر دیگه بسیار قابل احترام و به دیده منت هست و اگه بنا به تشخیص همکار به تشخیص دکتر شک کنه این صحیح و بجاست شما حتی با چند سال سابقه نمی تونید و صلاجیت این رو ندارید که بگید ایشون اشتباه می کنه! می دونید درست جمله شما این هست که از دکتری باید مشورت بگیرید و تشخیص بخواهید و خیلی هم حرفه ای ایست که می تونید نظر دکتر معالج رو با دکتر دیگه ای در میون بذارید و از ایشون هم نظر بخواهید و ایشون هست که متوجه میشه من یا همکارای دیگه شاید تشخیص اشون متفاوت باشه ( نه اینکه اشتباه باشه ) از نطر حرفه ای این لفظ درست نیست و بعد دکتر ها ی مورد نظر در مورد ایده هایشون باهم شور می کنن یا متقاعد می کنن همدیگر رو بر یک تشخیص و یا به نظر مشترک می رسن!
بعنوان مثال بار ها در مورد خیلی از کیس ها شده که با اساتید بزرگتر مشورت کرده و صاحب اسب هم خواسته اونها هم بیان و نظر و تشخیص بدهند! نه اینکه بیان بگن این کار اشتباه و اون اشتباه کرده!
این در مورد دکتر نوروزیان که بنده از ایشون یاد گرفتم شنیدم که در مورد کیسی یکی از همکاران تجویز کشمیش برای گوارش اسب کرده بودند و صاحب دام به دکتر این رو گفت و دکتر یکم فکر کرد و گفت انقدر بدی بد نیست! بعد از دکتر در موردش سئوال شد ایشون در جواب در جمع خودمونی گفتند که والا منهم نمی دونم و اونجا نظر همکار رو زیر سئوال نبردم! نه اینکه نگیم فلانی داره اشتباه می کنه! نه ! ولی باید به طریقی رفتار کرد که همکار رو حتی اگه اشتباه کرده خراب نکرد! و هیچ دکتری این کار نمی کنه!
من برای تجربه شما احترام قائلم در زمینه اسب و سوارکاری اما در زمینه تشخیص درستی و یا اشتباه ایشان اصلاً در صلاحیت شما نیست و برای پی بردن به این موضوع پیشنهاد می کن گه اگه شک کردید از دکتر دیگه ای مشورت بخوایید! اگه میزان شما و تجربتون باشه بهتره نرید سراغ دکتر دیگه ای خودتون هر چی فکر میکنید همون درسته و دکتر ها رو اذیت نکنید!
 

علی واحدی

Active member
دوست عزیز! شما یک دامپزشکی رو می آرید گه بهش اطمینان دارید و قبولش دارید! پس هرچی بگه قبول می کنید! بهتون پیشنهاد می کنم که کسی رو بغیر از اونکسی که قبول دارید بالا سر اسبتون نیارید! در ضمن نظر یک همکار و یک دکتر دیگه بسیار قابل احترام و به دیده منت هست و اگه بنا به تشخیص همکار به تشخیص دکتر شک کنه این صحیح و بجاست شما حتی با چند سال سابقه نمی تونید و صلاجیت این رو ندارید که بگید ایشون اشتباه می کنه! می دونید درست جمله شما این هست که از دکتری باید مشورت بگیرید و تشخیص بخواهید و خیلی هم حرفه ای ایست که می تونید نظر دکتر معالج رو با دکتر دیگه ای در میون بذارید و از ایشون هم نظر بخواهید و ایشون هست که متوجه میشه من یا همکارای دیگه شاید تشخیص اشون متفاوت باشه ( نه اینکه اشتباه باشه ) از نطر حرفه ای این لفظ درست نیست و بعد دکتر ها ی مورد نظر در مورد ایده هایشون باهم شور می کنن یا متقاعد می کنن همدیگر رو بر یک تشخیص و یا به نظر مشترک می رسن!
بعنوان مثال بار ها در مورد خیلی از کیس ها شده که با اساتید بزرگتر مشورت کرده و صاحب اسب هم خواسته اونها هم بیان و نظر و تشخیص بدهند! نه اینکه بیان بگن این کار اشتباه و اون اشتباه کرده!
این در مورد دکتر نوروزیان که بنده از ایشون یاد گرفتم شنیدم که در مورد کیسی یکی از همکاران تجویز کشمیش برای گوارش اسب کرده بودند و صاحب دام به دکتر این رو گفت و دکتر یکم فکر کرد و گفت انقدر بدی بد نیست! بعد از دکتر در موردش سئوال شد ایشون در جواب در جمع خودمونی گفتند که والا منهم نمی دونم و اونجا نظر همکار رو زیر سئوال نبردم! نه اینکه نگیم فلانی داره اشتباه می کنه! نه ! ولی باید به طریقی رفتار کرد که همکار رو حتی اگه اشتباه کرده خراب نکرد! و هیچ دکتری این کار نمی کنه!
من برای تجربه شما احترام قائلم در زمینه اسب و سوارکاری اما در زمینه تشخیص درستی و یا اشتباه ایشان اصلاً در صلاحیت شما نیست و برای پی بردن به این موضوع پیشنهاد می کن گه اگه شک کردید از دکتر دیگه ای مشورت بخوایید! اگه میزان شما و تجربتون باشه بهتره نرید سراغ دکتر دیگه ای خودتون هر چی فکر میکنید همون درسته و دکتر ها رو اذیت نکنید!

دکتر جان من مخلص شما و دیگر دوستان دکتر هم هستم ولی اگر شما مطلب بنده رو با دقت بخوانید من هیچجایی نگفتم که اشتباه میکنید و گفتم میتونه با یک دکتر دیگه مشورت کنه و من اصولا کسی نیستم که کسی رو اذیت کنم مگر اینکه خودش دلش بخواد و در ضمن شما از مدرک تحصیلی من مطلع نیستید استاد. با آرزوی بهترینها برای شما بزرگوار واحدی نیا.
 

احسان

Active member
واحدی جون عزيز دل انگيز شما مدرکتون چيه دوست عزيز ميشه ما بدونيم
 
دکتر جان من مخلص شما و دیگر دوستان دکتر هم هستم ولی اگر شما مطلب بنده رو با دقت بخوانید من هیچجایی نگفتم که اشتباه میکنید و گفتم میتونه با یک دکتر دیگه مشورت کنه و من اصولا کسی نیستم که کسی رو اذیت کنم مگر اینکه خودش دلش بخواد و در ضمن شما از مدرک تحصیلی من مطلع نیستید استاد. با آرزوی بهترینها برای شما بزرگوار واحدی نیا.

بنده هم بر این امر صحه گذاشتم که می شه نظر دکتر رو با دکتر دیگه ای در میان گذاشت و تشخیص ایشون رو هم خواست!
بنده با این جمله تجربه زیاد و این ها یکم مشکل دارم !
در ضمن این من کسی نیستم که کسی رو اذیت کنم؟!! معنی اش رو نفهمیدم! چه ارتباطی داشت! اگه توضیح بدید تا یک طرفه برداشت نکنم و پاسخی بدم! اصولاً کسصی دوست نداره شخص دیگه ای رو اذیت کنه وگرنه سادیسم داره! خودشم که اذیت کنه مازوخیسم داره!
در این جا بحث به رخ کشیدن مدرک نیست! دوست خوبم! نمی دونم چرا دو کلام که حرف می شه مقیاس به علم میشه! نه ! بنده گفتم هر کسی در رشته خودش مسئولیت خودش رو بدونه و درست عمل کنه همهخ چی سر جاشه و درست پیش میره! حال ابنکه بگم شما ( شخص جانبعالی ) نمی دونم والا! موید باشی.
 
من برای تجربه شما احترام قائلم در زمینه اسب و سوارکاری اما در زمینه تشخیص درستی و یا اشتباه ایشان اصلاً در صلاحیت شما نیست و برای پی بردن به این موضوع پیشنهاد می کن گه اگه شک کردید از دکتر دیگه ای مشورت بخوایید! اگه میزان شما و تجربتون باشه بهتره نرید سراغ دکتر دیگه ای خودتون هر چی فکر میکنید همون درسته و دکتر ها رو اذیت نکنید!

اگه این جمله رو می گید که گفتم در صلاحیت شما نیست! این رو در تمام مجلات اسب دنیا و تمام کتب پرورش در زمینه آشنایی با بیماری و یا توضیج ابتدایی اون بیماری و علائم اون در زیر تمام مقالات به چاپ رسیده نوشتن! به جز مجلات دامپزشکی و کتب دامپزشکی پون به اونها مربوطه! در درجه دوم برای شما( منظورم تمام سوارکاران حتی حرفه ای های این رشته است)

نه شخص شما!
اذیت کردن دکتر = برای اینکه بعد از دو ماه بکشیدش اونجا بیچار ه رو بعد کلی اینکه ور رفتید چون شما ( باز هم یک جامعه که این جامعه از نظر حقوقی اکثریت رو در بر نمی گیره تنها عده ای رو باز هم می گم نه همه) هم خودتون واردید و هم کارگرتون و کلی هم کار روش کردید و تزریق بعد دکتر رو میکشید که چی بشه؟! که بگید بلد نبود؟ نتونست کاری کنه>؟ اینکاره نیست؟ گرون می گیره؟ بیزینس منه؟ و نتیجه نگرفت همون که گفتیم؟ و یا اینکه تشخیص اتون رو چک کنید ببینید درست فهمیدید؟ و ...............
 

علی واحدی

Active member
واحدی جون عزيز دل انگيز شما مدرکتون چيه دوست عزيز ميشه ما بدونيم

بنده هم بر این امر صحه گذاشتم که می شه نظر دکتر رو با دکتر دیگه ای در میان گذاشت و تشخیص ایشون رو هم خواست!
بنده با این جمله تجربه زیاد و این ها یکم مشکل دارم !
در ضمن این من کسی نیستم که کسی رو اذیت کنم؟!! معنی اش رو نفهمیدم! چه ارتباطی داشت! اگه توضیح بدید تا یک طرفه برداشت نکنم و پاسخی بدم! اصولاً کسصی دوست نداره شخص دیگه ای رو اذیت کنه وگرنه سادیسم داره! خودشم که اذیت کنه مازوخیسم داره!
در این جا بحث به رخ کشیدن مدرک نیست! دوست خوبم! نمی دونم چرا دو کلام که حرف می شه مقیاس به علم میشه! نه ! بنده گفتم هر کسی در رشته خودش مسئولیت خودش رو بدونه و درست عمل کنه همهخ چی سر جاشه و درست پیش میره! حال ابنکه بگم شما ( شخص جانبعالی ) نمی دونم والا! موید باشی.

با شما که اصلا حرفی ندارم احسان که قبلا هم گفتم بهترین جواب برای آدمهای ... سکوته.

دکتر شهبازی عزیز منظورم از اینکه من کسی نیستم که کسی رو اذیت کنم این بود که اصولا در ذاتم نیست که با اعصاب کسی بیجهت بازی کنم و ناراحتش کنم و خداشاهده اصلا نمیتوانم رنجش شاهد رنجش کسی از خودم باشم. ارادتنمند شما واحدی نیا.
 
بالا