بيوگرافی حمیدرضا قربانی، خواننده و آهنگساز | از زیر زمین تا شهرت جهانی + افتخارات و زندگی هنری

shaghayeghz5

New member
نام : حمیدرضا
☆ نام خانوادگی : قربانی
☆ ملیت : ایرانی
☆ اصالت : تهران
☆ تولد : ۱۳۷۰/۵/۸ ( ۸ مرداد ۱۳۷۰ واقع در اصفهان)
☆ تحصیلات : دیپلم ، دانش آموخته موسیقی
☆ حرفه : موسیقی
☆ سبک : پاپ، جهان
☆ پیشه ها : خواننده، ترانه سرا، نوازنده، آهنگساز، تنظیم کننده ، صدابردار و تهیه کننده
☆ سالهای فعالیت رسمی : ۱۳۹۶ - اکنون
☆ سازها : گیتار، پیانو، هارمونیکا ( سازدهنی)

IMG_20240114_021033_729.jpg

حمیدرضا قربانی زادهٔ ۸ مرداد ۱۳۷۰ ، اصفهان، ایران ، ترانه سرا ، خواننده، آهنگساز و تنظیم کننده و تهیه کننده موسیقی پاپ و ژانر جهانی اهل ایران است که فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۶ به صورت حرفه ای ادامه داد.​


IMG_20230806_030222_018.jpg

☆ کودکی و نوجوانی :
حمیدرضا قربانی در محله کوی امام اصفهان در یک خانواده چهار نفره چشم به جهان گشود و تا پنج سالگی به دلیل شغل پدرش که خدمتگزار ارتش هوانیروز بود در آنجا زندگی کرد و بعد به تهران آمدند. یک برادر و یک خواهر بزرگتر از خودش دارد و فرزند آخر خانواده محسوب میشود. پدرش علاوه بر نظامی بودنش نقاش بوده و مادرش نیز هنرمند آرایشگری و خانه دار است. او از کودکی به نقاشی علاقه خاصی داشت و موسیقی را هم بسیار دوست داشت. علاقه شدید او در دوران نوجوانی به اوج خود رسید تا آن جا که او با توجه به پشتکار و خلاقیتش شروع به ترانه نوشتن و آهنگسازی با کامپیوتر کرد و ساز گیتار را هم به صورت خود آموز آغاز کرد به طوریکه خیلی زود پیشرفت‌های زیادی در یادگیری و پرورش استعدادش حاصل شد. او در عنفوان جوانی نزد استاد مرحوم ناصر چشم آذر به فراگیری ساز پیانو و تئوری موسیقی پرداخت .

Photoleap_22_12_2023_06_40_15_3BSos.jpg
☆ آغاز فعالیت رسمی :
حمیدرضا قربانی از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۵ موسیقی های مختلفی برای خود و خوانندگان مختلفی ساخت و آشنایی او با یاسر ساکیمهر تنظیم کننده و آهنگساز مطرح کشور باعث تحول اساسی در زندگی او شد و در سال ۱۳۹۶ با ممارست در اخذ مجوز برای شروع فعالیت های هنری اش سرانجام در دی ماه ۹۶ موفق به اخذ مجوز ارشاد و فرهنگ شد تا کارش که یک دهه در آن فعالیت داشته بود را به صورت رسمی از سر گیرد.
ماحصل این آشنایی آهنگ شنیدنی " تصور میکنم هستی " نام دارد که همکاری او با ساکیمهر و بهرام ابراهیمی بازیگر بود که توجه مخاطبان موسیقی پاپ آن زمان را به خود جلب کرد به طوریکه بارها در رادیو های ایران و جهان منتشر شد و بازتاب های فراوانی را با خود به همراه داشت.

Business Profile Cover Template - Made with PosterMyWall.jpg

☆ افتخارات و همکاری های جهانی :
اگر بخواهیم مروری بر موسیقی بین المللی و ژانر جهانی در ایران بیاندازیم هنرمندان انگشت شماری در این زمینه فعالیت های چشمگیری داشتند اما در مورد حمیدرضا قربانی باید گفت که او در سال ۱۴۰۰ فعالیت رسمی جهانی خود را با یک تیم قوی آغاز کرد و توانست آهنگها و آلبوم های زیبایی را به گوش مخاطبان برساند . همکاری های او با بزرگانی همچون،؛ پیتر بالتس ، جوی جوردیسون، شی واتسون، سارا گِانون
( ساراربکا) ، الا هارت، جنی تاتور، جیسون گوفورث ،
کلاوس لوچس و... او را به یکی از رکورد داران همکاری بین المللی تبدیل کرد و از او به عنوان یکی از پیشگامان موسیقی ملل در ایران یاد میشود زیرا تحولی که او در این ژانر ایجاد کرد در نوع خودش منحصر به فرد بوده و هنرمندان تراز اولی که با او همکاری داشتند خود گویای این امر مهم است. آلبوم او در سال ۲۰۲۲ به نام
" زندگی ادامه دارد " توانست توجه منتقدين موسیقی را جلب کند و به نقد و بررسی آثار وی در روزنامه ها، مجلات و رسانه های دنیا بپردازند که آهنگ "سلام" از جمله این آثار محسوب می‌شود. در سال ۲۰۲۱ توانست دیپلم افتخار یا همان همکاری افتخاری با تلویزیون سی بی اِس را دریافت و تقدیرنامه هنری را از آن خود کند. او در چندین اپیزود سریال مطرح و مشهور
" جوان و بی قرار " در نقش آهنگساز و تنظیم کننده ظاهر شد و آهنگهای ساخته شده توسط او را هنرمند محبوب آمریکایی " شی واتسون " به زیبایی تمام اجرا نموده است و در این سریال پخش شده است. حمیدرضا قربانی همچنین برای شبکه های تلويزيوني ایران نماهنگ های مختلفی را ساخته که توسط خوانندگان ایرانی خوانده شده و در شبکه هایی از جمله جام جم پخش شده اند و یا به صورت زنده اجرا شده اند.

17_03_2024_07_15_15_zc0fh.jpg

☆ ازدواج :
حمیدرضا قربانی تا کنون ازدواج نکرده و مجرد است اما در مصاحبه رادیویی گفته است که یک بار عاشق شده است اما به خاطر زیاده خواهی های او و خانواده اش نتوانسته به عشقش برسد واز آن به بعد دیگر به ازدواج فکر نکرده است.

☆ مصاحبه های رادیویی و مطبوعاتی
او تا کنون مصاحبه های مختلفی با رادیوهای ایران و جهان داشته است و درمورد نسل جوان و تجربیاتش در موسیقی صحبت کرده است. مقالات او در حوزه موسیقی طرفداران بسیاری دارد که حاصل سالها پژوهش او در زمینه موسیقی است و آن را با کاربران مجازی به اشتراک گذاشته است و در بخش اخبار گوگل فارسی نیز موجود می باشد.
حمیدرضا قربانی همواره ثابت کرده است که نسل جوان از اهمیت زیادی برخوردار است و باید نیازهای شنیداری این نسل به درستی و از منبع صحیحی تامین شود. او گفته است که به دنبال شهرت نیست و می‌خواهد که همه در انجام مسئولیت های فرهنگی و هنری در راستای بهبود وضعیت هنر ایران در تلاش باشند. به گفته او : ما موظف هستیم تا برای آیندگان میراثی ارزشمند بر جای بگذاریم تا آنها الگوهای خوبی داشته و به خود و تاریخ کشورشان افتخار کنند.


عکس حمیدرضا قربانی بر روی جلد مجله عرب زبان "بازز"

IMG_20231201_190936_328.jpgScreenshot_20231216-091237_Instagram.jpg

اینستاگرام حمیدرضا قربانی را دنبال کنید
 

پیوست ها

  • IMG_20230806_030222_018.jpg
    IMG_20230806_030222_018.jpg
    389.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
بالا