مصوبه هیئت دولت- ساخت قرنطینه در یزد

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
تابش، از مصوبه اخير دولت مبني بر حمايت از بخش خصوصي در امر پرورش اسب و راه اندازي پايگاههاي قرنطيه در استانهاي تهران، يزد، خوزستان ، خراسان شمالي و گلستان تقدير كرد.

ايرنا و به نقل از روابط عمومي فدراسيون سواركاري: " محمدرضا تابش كه در گردهماي نواب رييسان بانو هياتهاي سواركاري سخن مي‌گفت:
حمايت دولت ، بويژه رييس جمهور همراه با علايق و ظرفيت‌هاي مردمي مي‌تواند كمك موثري در ارتقا جايگاه سواركاري در ورزش داشته باشد.

به گفته تابش اين مصوبه حاكي از توجه نظام به صنعت درآمدزاي پرورش اسب و رشته سواركاري است و علاقه به توسعه اين رشته كه ريشه در آموزه‌هاي ديني كشور دارد رشد قابل ملاحظه ي سواركاري را در پي خواهد داشت.

تابش اظهار داشت : با وجود اينكه بعد از پيروزي انقلاب در اين رشته رشد قابل توجهي انجام شده است، اما متاسفانه هنوز تا رسيدن به جايگاه واقعي و متناسب با پتانسيل‌هاي كشور فاصله درخور توجهي داريم.

رييس فدراسيون سواركاري همچنين از تقديم نامه‌اي به هيات دولت خبر داد و گفت: در اين نامه از وزرا و مسوولان مربوطه درخواست شده تا براي فراهم كردن زير ساخت‌ها و تخصيص اعتبارات در جهت ارتقا و توسعه اين رشته ايراني _ اسلامي همكاري كنند.

تابش در پايان به پيشرفت بانوان در اين رشته اشاره كرد و افزود: زنان در اين رشته توانسته‌اند شايستگي‌هاي خود را در تمامي بخش‌ها از جمله مربيگري، داوري، سواركاري و پرورش اسب نشان دهند و فدراسيون نيز تلاش خواهد كرد تا بستر مناسب براي حضور مناسب آنان فراهم كند.

اين گردهمايي يك روزه در قالب چهار گروه تخصصي در زمينه‌هاي استقامت ، جشنواره و زيبايي، داوري و مربيگري، درساژ و پرورش و روابط عمومي آموش و رسانه برپا شد."
 
بالا