نژاد و تیره هایی از اسپان ایران که روی کاغذ خاک می خورند !

در صحبت های پیش کسو تان در زمینه اسپ ، بارها نام اسپ (ورامینی ، شیرازی وجعفری) را شنیده ام ؛ که می خواهم در این جا به برسی آنها بپردازیم:
شیرازی : که من تصور می کنم منظور همان اسپ دره شوری باشد.
جعفری : که تیره ای از اسپ های ترکمن ایران است.
ورامینی : ؟
دوستان هر اطلاعاتی در این زمینه ها دارید یفرمایید.
 
عجب ! مدیران محترم ! کاربران عزیز ! دوستان گرامی ! یعنی یک نفر از اعضاء نبود که اطلاعاتی در این زمینه داشته باشد و یا پرسشی ، تحقیقی چیزی در این مورد کند ؟
بفرمایید حضور ما در انجمن اسب ایران قلب تپنده اسب ایرانی صرفاً جهت این است که عده ای اسپ هایی را معرفی کنند ، و یک سری از افراد لطف کنند ایرادهای عجیب و غریب بگیرند و یک سری دیگر تعریف و تمجید ؟ !
دوستان مگر قرار بر این نبود که از پوسته سطحی در آییم و بیشتر پیشرفت کنیم ؟
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
دوست عزیز شما رفتی یه چیزی رو کپی کردی که کسی که این اسمهارو برده خودش نمیدونه اینا چی هستن !

شیرازی = عرب خالص ایرانی یا دره شوری
جعفری = ترکمن
ورامینی = ترکمن ایلخی
 

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
صرفاً جهت این است که عده ای اسپ هایی را معرفی کنند ، و یک سری از افراد لطف کنند ایرادهای عجیب و غریب بگیرند و یک سری دیگر تعریف و تمجید [/color]؟ ![/b][/color][/size]
دوستان مگر قرار بر این نبود که از پوسته سطحی در آییم و بیشتر پیشرفت کنیم ؟[/quote]

خداروشکر از روزی که عضویت برقرار شده دیگه از این ایراد گیریها و داستان سرایی ها تمام شده و باز هم خداروشکر همه خواننده هستند تا نویسنده.
اگر اسب معرفی نشه و روش بحث نشه, شما انتظار داری اینجا پیافه یاد بگیری ؟!
 
دوست عزیز شما رفتی یه چیزی رو کپی کردی که کسی که این اسمهارو برده خودش نمیدونه اینا چی هستن !
شیرازی = عرب خالص ایرانی یا دره شوری
جعفری = ترکمن
ورامینی = ترکمن ایلخی
دوست گرامی 1- اون کسی که این اطلاعات ناقص را داشته اگر علم یا سواد درستی در این زمینه داشت که بنده جواب سوالات را گرفته بودم و حال جهت اطلاع در اختیار باقی دوستان هم می گذاشتم.
2- مسئله چیز دیگری است ، روی صحبت من با کسانی است که پای بحث که می نشینند درباره اسپ های ایرانی از شجره و تبارنامه چه و چه که در اختیار دارند سخن می گویند و آن را منبعی جهت گفته هایشان معرفی می کنند ؛ حال من فرض گرفتم که از بین هزاران منبع ، یکی در دست باشد و این مسئله روشن گردد و همهگان متوجه آن گردند تا فردا روزی که ما دیگر نیستیم ، لااقل آیندگان این چند اسم را در ذهن داشته باشند و یا با فرض خوش بینانه : شاید هم اطلاع از این موضوع سبب گردد که فردی جویا شود و مورد مشابهی را پیدا کند و کمکی باشد بر احیا یک نژاد یا تیره. مثال اسپ های سیستانی که مطرح شد و چند نفری از دوستان لطف کردند و طی گزارشاتی موارد مشابه را معرفی کردند.
اگر اسب معرفی نشه و روش بحث نشه, شما انتظار داری اینجا پیافه یاد بگیری ؟!
3- از منظور من بد برداشت نشود ، من نگفتم که این خوب نیست که (اسبی معرفی بشه و روش بحث بشه) ، من خود از این موضوع بسیار لذت می برم لیکن مقصود این است که فقط این موضوع به تنهایی نباشد و ما تنها ننشینیم رو به صفحه سایت و این موضوع را پیگیری کنیم ، یک برسی ، تحقیق و پرس و جویی هم در رابطه با مسائلی که از آن اطلاع نداریم بکنیم و در اختیار همهگان بگذاریم تا سطح علم جامعه پیرامون ارتقاء پیدا کند و زمینه ای باشد جهت فرهنگ سازی درست و پیشرفت.
حال بگذریم و به بحث اصلی برسیم ، شما در رابطه مواردی که نام برده شد می توانید توضیحات بیشتری دهید ؟
مثال : جعفری خود یک تیره است و یا نام دیگر یکی از تیره ها می باشد ؟
ایلخی های ترکمن چه رابطه ای با وارامین دارد ؟
 
بالا