کسی از ال کارنیتین برای چربی سوزی چیزی میدونه؟

f.nazari

New member
ال کارنیتین نقش مهمی در تولید انرژی دارد به عبارتی چربی های بدن را برای تولید انرژی می سوزاند. ال کارنیتین یک ماده غذایی مشروط نامیده می شود یعنی بدن به اندازه کافی این ماده را تولید می کند اما ممکن است لازم باشد آن را از طریق غذا و مکمل ها نیز به دست آورد.

ال کارنیتین از مکمل های غذایی مورد علاقه ورزشکاران است که برای افزایش چربی سوزی و افزایش انرژی مورد استفاده قرار می گیرد.

مکمل ال کارنتین در فرم های قرص، کپسول، ویال و شربت در دسترس است. تمام فرم های مکمل ال کارنیتین جذب خوبی دارند اما ال کارنیتین مایع به صورت شربت یا ویال برای ورزشکاران که جذب سریع تر برایشان اولویت دارد مناسب تر می باشد.

ورزشکاران برای ارتقای عملکرد ورزشی و کاهش دردهای عضلانی ناشی از تمرینات شدید و بازسازی سریع تر عضلات از این مکمل استفاده می کنند. همچنین در دوره کات بدنسازان این مکمل را برای چربی سوزی مصرف می کنند. ال کارنیتین نیاز ورزشکاران به انرژی را حین ورزش تامین می کند.

ال کارنیتین با انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری در چربی سوزی موثر است. اما توجه کنید خاصیت چربی سوزی ال کارنیتین ناشی از فعالیت های ورزشی است و بدون تمرینات دقیق و منظم تاثیری نخواهد داشت. به عبارتی مصرف ال کارنیتین برای لاغری باید با فعالیت ورزشی همراه باشد.
 
بالا